Innowacje

Poczta Polska jako niezbędny element infrastruktury państwa



Realizacja kontraktu na obsługę polskich sadów z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, to kolejny krok w kierunku pełnienia przez Pocztę Polską roli narodowego operatora cyfrowego. Dysponuje ona odpowiednimi rozwiązaniami technologicznymi oraz siecią placówek, aby wspierać administrację w procesie cyfryzacji usług publicznych. Poczta Polska jest w stanie zapewnić zintegrowany wielokanałowy dostęp do e-usług dla 100% mieszkańców kraju.

Poczta Polska na drodze innowacyjności 

Od listopada 2015 r. w Poczcie trwał pilotaż projektu „Mobilny Listonosz”. Testowana aplikacja jest wykorzystywana nie tylko na potrzeby obsługi korespondencji sądów, ale w niedalekiej przyszłości stanie się platformą skupiającą wiele innowacyjnych usług Poczty Polskiej. Aplikacja dostępna na tabletach i smartfonach otwiera przed Pocztą możliwość zdalnego świadczenia zupełnie nowych jakościowo usług i znacząco zwiększa jej konkurencyjność na krajowym rynku pocztowo-kurierskim.
– „Mobilny Listonosz” wraz z projektami przygotowującymi Pocztę Polską do obsługi kontraktu z Ministerstwem Sprawiedliwości
to chyba najbardziej ambitny program w całej historii Poczty. Patrząc tylko na stronę informatyczną, widzimy że narzędzie to składa się z 17 różnych rodzajów komponentów. Jednak już dziś mogę powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że dysponujemy rozwiązaniem, stanowiącym dobrą trampolinę w świat cyfrowy – powiedział Tomasz Jeruzalski, dyrektor odpowiadający za programy kluczowe w Poczcie Polskiej.

Tablety pozwolą na świadczenie usług finansowych, przyjmowanie płatności za rachunki, sprzedaż usług ubezpieczeniowych, doręczanie przekazów pocztowych. To nie koniec możliwości - pracownicy Poczty będą mogli w terenie pozyskiwać leady sprzedażowe, budować bazy danych z wykorzystaniem geotagowania, przeprowadzać badania marketingowe i przyjmować elektroniczne płatności. Co więcej, urządzenia mobilne pozwolą usprawnić pracę i ułatwią zarządzanie firmą. Listonosze będą mogli pobierać dane przed wyjściem w rejon doręczeń oraz rozliczać się z pracy po jej zakończeniu. Zastosowanie aplikacji „Mobilny Listonosz” w Poczcie Polskiej to przykład podążania za międzynarodowymi trendami w branży logistycznej - obecnie różne modele mobilnej obsługi klientów są wykorzystywane przez największe europejskie firmy pocztowe.

Strefa 24 to również od jakiegoś czasu innowacyjność w firmie. Samoobsługowa Strefa 24h to wyodrębniona część placówki pocztowej, w której przez całą dobę możesz wygodnie nadać i odebrać listy i paczki, uzyskać informacje o aktualnym statusie przesyłki oraz sprawdzić cenniki usług pocztowych. Poczta Polska systematycznie rozszerza sieć Stref 24h oraz zwiększa zakres usług dostępnych w samoobsługowych strefach 24h.


Od 2012 roku istnieje Platforma Envelo - której zadaniem jest rozwój cyfrowych usług pocztowych. Envelo umożliwia wygodny dostęp do kompleksowych, bezpiecznych i zaufanych e-usług pocztowych, dostępnych przez internet za pomocą urządzeń stacjonarnych i mobilnych. Wśród usług opracowanych i wprowadzonych przez Envelo znajdują się zarówno rozwiązania hybrydowe, zapewniające dostęp do tradycyjnych usług pocztowych przez internet, jak również usługi w pełni cyfrowe.


 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Co przygotowałyśmy ?

Rozwój firmy - zmiany wizualne placówek